Nové modely motocyklov Honda predstavené na výstave Motocykel 2024
Nový CB1000 Hornet
Hlavnou hviezdou pri predstavení nových modelov Honda bude nová špička rozširujúcej sa rodiny Hornet – model CB1000 Hornet.
Nový vlajkový naháč bude poháňaný upravenou verziou radového štvorvalca z modelu CBR1000RR Fireblade z modelového roku 2017, ktorý disponuje maximálnym výkonom vyše 110 kW a krútiacim momentom viac než 100 Nm.
Motor je upevnený v úplne novom dvojitom chrbticovom oceľovom ráme, ktorý ponúka jedinečnú kombináciu dynamických vlastností v zatáčkach a stability, okrem iného vďaka 41 mm vidlici Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) s nastaviteľným tlmením v kompresii aj odskoku, ktorej sekunduje zadný tlmič Showa s prepákovaním Pro-link.
Elektronicky riadená škrtiaca klapka umožnila vybavenie stroja elektronickými asistentmi, ktoré jazdcovi poskytujú výber z 3 jazdných režimov, ktoré sa zobrazujú na 5-palcovom TFT farebnom displeji; konektivita telefónov s operačnými systémami Android a iOS je zaistená prostredníctvom technológie Honda RoadSync.
Nový CB500 Hornet
Tretím členom rodiny Hornet sa pre modelový rok 2024 stáva CB500 Hornet, ktorý prináša nový agresívny štýl inšpirovaný svojimi dvoma väčšími súrodencami a aerodynamické vlastnosti, ktoré robia česť ikonickému menu Hornet.
Výkon a krútiaci moment motora s objemom 471 cm3 spĺňajú maximálne hodnoty stanovené pre vodičské oprávnenie kategórie A2 – 35 kW a 43 Nm – zatiaľ čo vylepšené nastavenia systému vstrekovania paliva zlepšujú akceleráciu už od nízkych otáčok. Pre väčší pokoj mysli je model CB500 Hornet teraz vybavený systémom HSTC.
Súčasťou kvalitného podvozka sú 41 mm inverzná vidlica Showa SFF-BP, zadný tlmič Showa a dva brzdové kotúče vpredu so štvorpiestovými strmeňmi, zatiaľ čo nový päťpalcový TFT displej ponúka technológiu konektivity Honda RoadSync.
Nová Honda CBR600RR
Po šiestich rokoch absencie v európskom modelovom rade sa v modelovom roku 2024 vracia milovaný – a ako britva ostrý – model CBR600RR, aby znovu oživil kategóriu superšportov strednej hmotnostnej kategórie. Nová Honda CBR600RR, ktorá je vybavená najmodernejšou elektronikou a aerodynamikou inšpirovanou technológiami z MotoGP, predstavuje vysokootáčkový štvorvalcový motocyklový klenot poháňaný výrazne vylepšeným motorom, ktorý disponuje maximálnym výkonom 89 kW pri 14 250 ot./min. a maximálnym krútiacim momentom 63 Nm pri 11 500 ot./min.
Skvelo ovládateľný podvozok si poradí s okamžitými zmenami smeru a vyznačuje sa vynikajúcou stabilitou danou dvojitým chrbticovým hliníkovým rámom s hliníkovou kyvnou vidlicou, 41 mm inverznou vidlicou Showa Big Piston, zadným tlmičom Showa s prepákovaním Pro-Link a kapotážou, ktorej súčasťou sú krídelká odvodené od pretekárskych špeciálov z MotoGP.
Nový komplexný súbor elektronických asistentov pri modeli CBR600RR ťaží z použitia šesťosovej jednotky na meranie zotrvačných síl (Inertial Measurement Unit – IMU), ktorá je využitá aj pri CBR1000RR-R Fireblade. Jeho súčasťou je elektronicky riadená škrtiaca klapka Throttle By Wire, 5 jazdných režimov, systém ABS umožňujúci brzdenie v zatáčkach, deväťstupňový systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control (HSTC), systém zamedzujúci zdvíhanie predného a zadného kolesa a výstražné svetlá pre núdzové brzdenie. Štandardná výbava zahŕňa aj elektronický tlmič riadenia Honda, pomocnú klznú spojku a rýchloradenie.
Nová Honda NX500
Ikonické označenie „NX“ sa do modelového radu značky Honda vracia vo forme nového modelu NX500, ktorý stavia na popularite končiaceho CB500X
S ohľadom na význam skratky „New X-over“ bola Honda NX500 navrhnutá tak, aby jazdcovi poskytovala rovnako príjemné zážitky na rôznych cestách od kľukatých ciest, cez štrkové cesty, až po dobrodružstvo v ďalekých krajoch.
Dynamika, ovládateľnosť aj pocit z jazdy sa zlepšili vďaka zníženiu pohotovostnej hmotnosti o 3 kilogramy (z toho o 1,5 kg vďaka novým ľahkým päťlúčovým kolesám z ľahkej zliatiny) na 196 kg, revidovanému odpruženiu aj tlmeniu 41 mm inverznej vidlice Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP), či ostrejšej akcelerácii vďaka novému nastaveniu systému vstrekovania paliva.
Ďalšie vylepšenia výbavy zahŕňajú nový 5-palcový TFT displej, technológiu Honda RoadSync na pripojenie smartfónu, či systém HSTC.
CRF1100L Africa Twin a Africa Twin Adventure Sports
Veľtrh EICMA je miestom verejného debutu modelu CRF1100L Africa Twin a jej verzie Adventure Sports, ktoré do modelového roku 2024 vstupujú s mnohými výkonnostnými a praktickými novinkami.
Vďaka zmenám kompresného pomeru, časovania ventilov, nasávacích otvorov a nastavenia riadiacej jednotky sa pri oboch modeloch zvýšil maximálny krútiaci moment o 7 %, ktorý je navyše dostupný o 750 ot./min. skôr. Úpravy automatickej dvojspojkovej prevodovky DCT priniesli skoršie podraďovanie, ktoré umožňuje lepšie využitie nových vlastností motora, lepšiu detekciu zatáčok a prirodzenejší pocit pri rozjazde a pri jazde na prvý a druhý rýchlostný stupeň.
Pre väčšiu praktickosť sú oba stroje po novom vybavené bezdušovými pneumatikami, ktoré uľahčujú opravy na cestách, a väčším plexi štítom nastaviteľným do 5 polôh.
CRF1100L Africa Twin bude prvýkrát k dispozícii s voliteľným podvozkom Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™), ktorý ponúka optimalizované tlmenie za všetkých jazdných podmienok, ale tiež napríklad možnosť meniť predpätie zadnej pružiny za jazdy prostredníctvom 6,5-palcového dotykového displeja.
Schopnosti modelu CRF1100L Africa Twin Adventure Sports pre jazdu po cestách ďalej posúva nové 19″ predné koleso a širšia pneumatika. Rozšírená predná kapotáž a väčší plexi štít zlepšujú ochranu pred poveternostnými vplyvmi, zatiaľ čo sedadlo s hrubšou výplňou poskytuje jazdcovi viac komfortu.
CBR500R
Takisto vstupenka do superšportového radu CBR značky Honda prešla pre modelový rok 2024 výrazným vylepšením.
Výrazný a komplexne modernizovaný vzhľad inšpirovaný modelom Fireblade zahŕňa nový svetlomet aj zadné svetlo a prepracovanú kapotáž s krídelkami na lepšiu kontrolu nad prednou časťou stroja. Vzhľad „Baby Blade“ modelu CBR500R podčiarkujú nová grafika a farby, zatiaľ čo nové nastavenia systému vstrekovania paliva zlepšili akceleráciu v nízkych otáčkach.
Nový päťpalcový plnofarebný TFT displej sa ovláda praktickým podsvieteným ovládačom a slúži zároveň ako rozhranie pre nový systém konektivity Honda RoadSync.
CB650R a CBR650R
Nahý model strednej hmotnostnej kategórie CB650R a jeho súrodenec CBR650R vstupujú do modelového roku 2024 s osvieženým vzhľadom a s novými technológiami.
Unikátny dizajn Neo Sports Café modelu CB650R sa vyvinul do elegantnejšieho, dynamickejšieho, ale aj praktickejšieho motocykla. Predku dominuje nový skosený LED svetlomet, za ktorým nasledujú nové kryty chladiča a nová ostrejšia zadná kapotáž zakončená novým zadným svetlom.
Pri súrodencovi CBR sú prepracované dvojité LED svetlomety doplnené o aktualizovanú hornú a spodnú kapotáž, ktorá je spolu s prepracovanou zadnou časťou stelesnením svalnatosti so štíhlymi líniami a atraktívnymi uhlami, čím sa zvyšuje čisto športová príťažlivosť modelu CBR650R.
Oba stroje sú vybavené technológiou konektivity Honda RoadSync a novým päťpalcovým plnofarebným TFT displejom navrhnutým s dôrazom na optimálnu čitateľnosť za jasných dní.
Honda E-Clutch
CB650R a CBR650R sú zároveň prvými motocyklami značky Honda, ktoré budú dostupné s inovatívnou technológiou Honda E-Clutch. Ide o prvú plne automatickú spojku na svete určenú pre motocykle s viacstupňovými prevodovkami, ktorá bola navrhnutá tak, aby jazdu na motocykli spríjemňovala a zatraktívňovala všetkým používateľom od začiatočníkov až po expertov.
Vďaka Honda E-Clutch pri radení na vyšší aj nižší rýchlostný stupeň odpadá nutnosť používať spojkovú páčku. Jazdec iba ovláda nožnú radiacu páku, ktorá zaistí mimoriadne rýchle a konzistentné radenie, rovnako ako pri použití rýchloradenia. Pri preradení pritom dochádza k harmonickej kombinácii čiastočného rozpojenia spojky a prerušeniu vstrekovania paliva a zapaľovania, čím sa eliminujú rázy spojené s preradením a je zaistená mimoriadne hladká jazda.
Spojková páčka nie je potrebná ani pri spomaľovaní alebo zastavovaní. Systém Honda E-Clutch, ktorý je aktivovaný ihneď po naštartovaní motora, si poradí s oboma scenármi. Ak si to však jazdec praje, môže spojkovú páčku používať tak, ako je zvyknutý. Ak si jazdec praje tento systém pre niektorú jazdu vypnúť, môže tak urobiť prostredníctvom prístrojového panelu.
CBR1000RR-R Fireblade a CBR1000RR-R Fireblade SP
V modelovom roku 2024 sa model CBR1000RR-R Fireblade a jeho verzia SP posúvajú ďalej po vývojovej krivke vďaka mnohým vylepšeniam motora a prevodovky, ktoré prinášajú výrazné zvýšenie výkonu v strednom pásme a lepšiu odozvu na plyn.
Vďaka obrovskému množstvu skúseností z vývoja a know-how tímu HRC bol pri modeli CBR1000RR-R Fireblade SP výrazne zmenený charakter prísunu krútiaceho momentu (113 Nm) a výkonu (160 kW), aby sa popri úžasných špičkových hodnotách dosiahla ešte lepšia akcelerácia pri výjazde zo zatáčky.
Elektronicky riadená škrtiaca klapka ovládaná 2 motormi zlepšuje kontrolu pri jej čiastočnom otvorení a navyše umožňuje intenzívnejšie brzdenie motorom. Ľahšia kľuková skriňa, kľukový hriadeľ a ojnica spolu s upraveným časovaním ventilov a zvýšeným kompresným pomerom poskytujú modelu CBR1000RR-R Fireblade SP viac výkonu v každom spaľovacom cykle, zatiaľ čo zmeny na štandardne montovanom tlmiči výfuku Akrapovič viedli k zníženiu hlučnosti o 5 dB.
Verzia SP modelu CBR1000RR-R Fireblade je prvým motocyklom na svete, ktorý je vybavený novou, treťou generáciou 43 mm inverznej vidlice Öhlins Smart Electronic S-EC3.0 (SV) NPX. Navyše disponuje digitálnym sprievodcom nastavenia predpätia pružín na prístrojovom paneli, ktorý bol vyvinutý tak, aby jazdcovi poskytol prehľadný a jednoduchý spôsob dokonalého nastavenia svojho motocykla Fireblade. Nové štvorpiestové radiálne brzdové strmene Brembo Stylema R sú zárukou trvalo vysokého brzdného výkonu.