Na najprestížnejšiu automobilovú udalosť roka počas šiestich dní zavítalo 198 771 milovníkov motorizmu a záujemcov o kúpu nového auta.
Bohatší, silnejší, štýlovejší, vydarený; „Malá Ženeva“, najprestížnejší v strednej Európe – aj takéto prívlastky si za uplynulých šesť dní nielen zo strany slovenských a českých médií vyslúžil bratislavský AUTOSALON v Inchebe. Spolu až 50 automobilových značiek, 60 slovenských výstavných premiér vrátane jednej stredoeurópskej a jednej európskej, rekordných 25 značiek karavanov, obytných áut a prívesov; výstava exkluzívnych amerických i československých veteránov, detský Mini AUTOSALON, pôvabné šliapacie autíčka, ale aj úplne nové aktivity ako street food zóna, dámsky kútik s bezplatným líčením či zábavné prvomájové Festíkové atrakcie sa postarali nielen o exkluzívnu prehliadku, ale aj skvelú show pre celú rodinu.
AUTOSALON v tomto roku do Bratislavy priniesol množstvo exkluzívnych automobilových noviniek vrátane najväčšieho, najdrahšieho (Rolls Royce Culinnan) a najrýchlejšieho SUV na svete (Lamorghini Urus), unikátneho futuristického autonómneho konceptu (Renault Trezor), najnovšieho modelu „lietajúceho auta“ (AeroMobil 4.0) a desiatok nových modelov obľúbených značiek, z ktorých viaceré doteraz neboli na Slovensku predstavené. Veľká pozornosť bola venovaná elektromobilite ako jednému zo súčasných trendov – elektrické či hybridné vozidlá mali zastúpenie nielen v portfóliu väčšiny značiek, ale aj v 600 m2 veľkej expozícii Ministerstva hospodárstva agentúry SARIO. Návštevníci v nej mohli nájsť nielen exkluzívne exponáty (napr. priečny rez elektromobilom), ale aj informácie o možnostiach využitia, podpory, financovania alebo zapojenia sa do tohto celosvetového trendu.
Množstvo pozitívnych reakcií si vyslúžila tohtoročná novinka v sprievodnom programe – Škoda Autosalon Expres – vďaka ktorej sa návštevníci z troch miest v Bratislave mohli na AUTOSALON odviezť bezplatne a užiť si prehliadku výstavy zadarmo.
Mnohé expozície na bratislavskom AUTOSALONe tradične pripomínali prestížne zahraničné výstavy. Niekoľko vystavovateľov si za svoju prezentáciu vyslúžilo každoročne udeľované ocenenia spoločnosti Incheba. V tomto roku ich získali spoločnosti Kia Motors Sales Slovensko (za mimoriadne vizuálne zladenú expozíciu), Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky a Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (za inovatívny prístup k prezentácii elektromobility), P Automobil Import (za kreatívne poňatie prezentácie vozidiel), Porsche Slovakia (za expozíciu, ktorá približuje trendy budúcnosti), Škoda Auto Slovensko (za proaktívny marketingový prístup a prezentáciu) a Hyundai Motor Czech (za expozíciu prezentujúcu pokrok a inovácie). Ocenenia za najlepšie automobily výstavy v rôznych kategóriách udelil aj vydavateľ časopisu Auto Magazín a Profi Auto.
Hlavným partnerom AUTOSALONu bola spoločnosť OMV Slovensko; hlavným mediálnym partnerom pre zmenu RTVS – Rádio Slovensko a dopravné spravodajstvo Zelená vlna, ktorého redaktori priamo z výstaviska nielen informovali o dianí na výstave, ale z Incheby premiérovo priniesli reláciu Pozor, zákruta.
Kompletné výsledky sú dostupné na www.incheba.sk